varvetrunt.blogg.se

Bojkott

Publicerad 2018-01-23 12:47:04 i Allmänt

Ibland blir man besviken. Här gör man sitt bästa, och försöker tillfredsställa den rådande smaktrenden bland talgoxarna som besöker mitt fågelbord. Jag har frön och talgbollar och det brukar vara väldigt populärt. 
Men så tog de vanliga fröna jag brukar servera slut. Jag hittade en annan sort i garaget som jag la i fröautomaten i väntan på att jag skulle få tid att inhandla den vanliga sorten. Även en "dagledig" kan få ont om tid. Tänk bara på alla NHL-matcher från nattens sändningar jag måste ha koll på.....
I alla fall så dög inte ersättningsmaten. Ingen fågel dök upp och trots att jag har inhandlat och lagt ut rätt sorts frön så bojkottar fåglarna mig. 
Det är alltså inte bara min fru som är kitslig när det gäller mat.

Från det ena eländet till det andra. Jag har ett tandläkarbesök inbokat i eftermiddag.
Den här gången är det nog bara en koll på att allt gick bra i höstas. Istället för att rotfylla använde man sig av en ny metod.
Kändes mycket lättsammare även om den nog tog lika lång tid att utföra som en vanlig rotfyllning.

MODO har värvat en utpräglat defensiv back.  Någon som förhoppningsvis kan täta några luckor i försvaret åtminstone.
"Experterna" som huserar på socialamedier har redan dömt ut killen. Han gör ju inga poäng. Fast det var ju inte därför han värvades.
Kunskapsnivån är som vanligt låg. Men vem är förvånad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela