varvetrunt.blogg.se

Drivbildning.

Publicerad 2018-01-17 13:06:05 i Allmänt

Jomen, det snöar. Fast inte så mycket som det verkar. Det är mest drivbildning. Men det är nog illa det. Speciellt när snön liksom hunnit sätta sig. Det blir tungt. Vilken tur förresten att jag hunnit skotta garagetaket. Jag har svårt att förstå platta takkonstruktioner.
Vi bor i Norrland och där snöar det rejält om vintern. Oftast i alla fall.
Annars är snöskottning toppenmotion så därmed slut på gnällandet för i dag.

Matchdag idag. Almtuna borta väntar. Ingen lätt uppgift normalt och med ett lag som verkar slitet och modfällt efter alla förluster, har jag väl inga större förhoppningar om 3 poäng.  Men osvuret är väl bäst sade han tillkämpat......

Tips om en bra serie kan jag komma med. Happy Valley, som finns på Netflix . Det är en polisserie med en medelålders kvinnlig polis i centrum. Engelsk förstås och med en diskbänksrealism som ibland går att ta på. Sånt gillar jag.  
Däremot är jag inte förtjust i dessa amerikanska serier där man aldrig pratar med varandra. Bara till varandra. Liksom meddelar nåt som ska föra handlingen snabbt framåt. 
Innan nästa reklamavbrott.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela