varvetrunt.blogg.se

Måndag

Publicerad 2018-01-08 12:13:37 i Allmänt

Det är inte speciellt juste av väderguden att släppa ner mera snö, nu när vi bägge drabbats av förkylning.
Men den ligger ju kvar så det är ingen fara på torpet.  Jag hinner ta hand om den när jag piggnar till.

För övrigt är det bra att vi "gör bort" förkylningarna, innan det roliga för året sparkar igång i slutet av månaden.
Anderson East är först ut. Är han bara hälften så bra som för 1 1/2 år sedan är det värt entreslanten.
Den konserten är nog en av de absolut bästa jag varit på.

Dagens första musik blev Willie Nelson : 2. Först ut Teatro och därefter Songbird. 
I mina öron hans två överlägset bästa album. Egentligen är jag inget större fan av Willie, men de här två plattorna sticker verkligen ut från mängden.

Jag får väl annars fördriva dagen med att fortsätta se dokumentärserien om kriget i Vietnam. Det är en amerikansk serie men hittills låter man bägge sidor komma till tals, och ingen framställs som mera grym än den andra, så den känns hyggligt objektiv.
Intressant serie med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela