varvetrunt.blogg.se

Nollade

Publicerad 2018-01-06 12:24:02 i Allmänt

Ja det gick ju inte så bra igår kväll. MODO blev nollade för första gången i år, och överhuvudtaget i en allsvensk match.
Lite glädjer ett tigerhjärta. Ja att man lyckats göra mål i 74 raka matcher.  Man får ta till sig det lilla, som jag brukar säga.

Det är en härlig vinterdag idag. Lite blåsig dock och värre förutspås för morgondagen. Typ full storm.
Hastigt påkommet halsont hindrar mig från att ge mig ut på skidorna. Kärleken får åka ensam idag.
Det hade hon i och för sig fått göra även om jag följt med. Hon är för snabb för mig, helt enkelt.
Det är väl åldern (min) som har tagit ut sin rätt. 
Säger vi.

Tänker dock försöka knata mina 10 000 steg trots förkylningen. Morgonpromenaden jag tog, gjorde att jag redan har avverkat  35% av dagens målsättning.  Det är snart dags för dagens andra runda.

Det är sådana här "spännande och intressanta saker" jag roar mig med nu när jag är pensionär.
Ett skäl så gott som något att inte hålla igång bloggen kanske.
Men det kan vara kul, åtminstone för mig,  att se vad jag gör av mitt liv numera.
Blev det så bra som jag tänkt mig, eller vegeterar jag bara i väntan på.....?

Jag har dock aldrig förstått mig på de som alltid måste ha något att göra. 
Nä, att ta ett djupt andetag, sätta sig, och sedan efter ett tag börja gunga är lite mer av min stil.
Det finns alltid så mycket musik som jag inte har hunnit lyssna på.
För att inte tala om alla serier jag missat under åren som gått.  Nu har jag tid och framförallt  ork att ta till mig dom.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela