varvetrunt.blogg.se

Redan dement.

Publicerad 2018-01-26 12:09:12 i Allmänt

Äntligen några dagar med fint väder. Det är härligt att vara ute och promenera.  
Skidåkningen verkar det inte bli nåt av i vinter. Tycker inte att det är så kul längre. Av någon oklar anledning.
Stavgång blir mer och mer min melodi. Jag har redan nu på förmiddagen klarat av 60 %  av dagsdosen på 10 000 steg.
Känns ju bra.

I går kväll utsattes jag för ett bedrägeriförsök på nätet. Det kom ett som det senare visade sig falskt Mail från Apple.
Någon hade använt mitt Apple-id o shoppat för  180$. Det fanns en länk i mailet som jag kunde följa för att avbryta affären.
Gjorde så och därmed fick de tillgång till mina uppgifter. Insåg dock att här var något lurt och blockade mitt kort både för Internetköp och utlandsköp. Strax efteråt fick jag ett meddelande om att någon i Paris försökt  använda mitt Apple-id för att handla men inte lyckats. 
Puh... tur att jag var så pass snabb. Men nog är det fan att jag tappat en del av mitt kritiska tänkande.
Jag borde ha insett att här var det något lurt. Speciellt som det var andra gången på ett halvår.
Förra gången var det via Paypal. Den gången lyckades man. Nu var det ju inget större belopp, men ändå.

Man inser verkligen slagkraften med sociala medier. I förra inlägget klagade jag på att talgoxarna verkade bojkotta mitt fågelbord.
En kvart efter att jag publicerat inlägget dök de upp igen. Även om de inte kommer i samma antal som förut.
Men ändå, tänk att de läser min blogg...... 😀

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela