varvetrunt.blogg.se

Uppdrag

Publicerad 2018-01-11 10:04:47 i Allmänt

Kall dag väntar. Termometern visar just nu - 20.6. Ingen utevänlig temperatur, men någon kortare promenad blir det iaf.
Visst,  det är ju mest en fråga om att klä sig rätt, men då jag vid flera tillfällen tidigare förfrusit mina kinder verkar köldtåligheten ha minskat.
Men det är klart, ska jag få ihop mina 10 000 steg/dag gäller det att inte alltid känna efter.

För en gångs skull var jag uppe innan klockan var nio.  Jag har annars verkligen utvecklats till en sjusovare av rang.
Oftast är klockan runt 10 eller senare innan jag vaknar.  Jag har aldrig varit med om maken till sovande.
I större delen av livet har jag oftast gått på gränsen till sömnbrist, men sedan jag träffade kärleken började pendeln svänga tillbaka så att säga. För att nu som pensionär fullfölja rörelsen. Gissar att ordet jag söker stavas harmoni. Svårare än så är det inte.

Tveksamt om jag ens förtjänar epitetet "grinig gammal gubbe" längre. Vilket på något sätt bekymrar mig en aning.
I mina ögon är det mer av en hedersbenämning än något annat. Kan dock va så att min omgivning tycker annat.

Uppdrag granskning pratade om den uppslitande striden om Sollefteå sjukhus i gårdagens program. Men inte från den förväntade vinkeln utan mer om politikens baksida. Det vill säga hot och kränkningar. Det var beklämmande att så många av företrädarna för motståndet mot nedläggningarna tydligen tycker att dessa avarter är ok. Trots fällande dom för förtal i något fall.
Där ser man hur tunn förståelsen är för demokratins spelregler i grund och botten.
Man inser även att sjukhusstriden mer handlar om Sollefteåbornas sårade självkänsla än något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela