varvetrunt.blogg.se

Föresats

Publicerad 2018-03-05 13:00:37 i Allmänt

Det snöar. Mer än så behöver väl inte sägas. Åtminstone om väderläget.

Förmiddagen tillbringades hos tandhygienisten. Lite tandsten som behövde rensas. Förra veckan besökte jag tandläkaren 2 ggr.
En lagning från i höstas som gått sönder. Inte av godisätande ska jag säga. Jag äter inte så mycket godis numera faktiskt. Det kan gå flera veckor mellan gångerna. Följaktligen finns det fler sätt att tjockna till på.

Nu efter lunch är det snart dags för veckans första träningspass. Det får bli ett på löpbandet, med viktvästen som extra belastning.
Det är väl tänkt att jag ska bli mer regelbunden i mitt motionerande och dessutom öka belastningen lite.
Sedan om kartan överensstämmer med verkligheten är ju en annan sak förstås.
Det är alldeles för lätt att goda föresatser inte blir mycket mer än just så. Men lite är bättre än inget.

Nu är det kvar en omgång av grundserien. Vinner MODO sin match borta mot Tingsryd på onsdag är de klar för det allsvenska slutspelet. Då har väl säsongen räddats en aning, men att tänka sig något avancemang till SHL är alltför orealistiskt. Då är det mer realistiskt att tro på att jag vinner drömvinsten på onsdag. 176 miljoner ner i fickan bara så där.

Förövrigt bör alla lyssna på Ellen Sundbergs senaste cd där hon tolkar sånger av Kjell Höglund.
Den heter "Du sålde min biljett"  och finns att lyssna på t ex via Spotify.
Gör det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela