varvetrunt.blogg.se

Mindre surt

Publicerad 2018-03-23 09:41:57 i Allmänt

Så vart det fredag.  "Arbetsveckan" går fort när man har trevligt på "jobbet".
Började dagen med att se en av nattens matcher i NHL.  Fast ärligt talat så gav jag upp efter en period.  Till och med jag kan få för mycket av det goda.
Så nu lyssnar jag på en cd med Clapton istället. En liveplatta med inspelningar från mitten av  70-talet. Det är en cd från en box  som heter Crossroads 2. Mycket bra.

Ska väl försöka köra ett träningspass senare om jag bara kommer upp ur fåtöljen.
Just nu känns det dock som ett  "Mission impossible".

Jag har ju länge, ja i sådär en 5-6 år, kämpat med en knepig mage. Nu har jag påbörjat en testperiod för att se om jag inte riktigt tål gluten. Försöker alltså äta glutenfritt. Nu är jag inne på tredje dagen.
Resultat? 
Än så länge positivt.  Mina oerhört jobbiga uppstötningar är om inte helt borta, så nästan. Med andra ord fortsätter jag och testar ett tag till.
Jag tror ju inte att jag är allergiker men däremot känslig mot gluten. Kan tåla en macka, typ. Men kanske inte så mycket mer.

Kärleken jobbar i dag, men sedan är hon ledig fram till och med påsk. 
Mycket bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela