varvetrunt.blogg.se

Vårtecken

Publicerad 2018-03-17 17:57:14 i Allmänt

Pinglan jobbar kväll så jag får roa mig själv.
Det är ju lördag så det finns en del smått och gott att avnjuta på burken.
Men först lite musik via Tidal, som jag tycker är betydligt bättre än Spotify. Både när det gäller utbud och, nog så viktigt, ljudkvalitet.
Tidal är dyrare men prisvärd, åtminstone i min bok. Allt bra kostar skulle jag vilja säga.

Äntligen har vi fått en riktig vårvinter här nere med kalla nätter och soliga dagar med dagsmeja.
Det blir ingen skidåkning, men däremot en hel del stavgång.  Frisk luft får jag på det sättet.

Jag börjar väl sakta men säkert hämta mig efter det snöpliga slutet på säsongen, men svensk hockey känns inte så kul att följa just nu, så det blir mest NHL som får min uppmärksamhet.
Gott så kan man tycka.
Att tänka på att MODO just nu saknar både tränare och stora delar av ett lag är väl på något sätt ett säkert vårtecken ändå.
Finns det något annat lag på elitnivå som saknar kontinuitet i samma höga grad som MODO? 
Troligtvis inte.
Nu pratar jag svenska förhållanden förstås.

Läste att en meteorolog förutspådde att vi kan få ha snön kvar ända in i juni.
Det låter övermåttan dystert, men tvivlar nog på det. Vi har ju mest lössnö som smälter snabbt bara vi får plusgrader. Trots mängden vi fått. Fast det är väl det som är haken. Att få plusgrader alltså.
Nåväl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela