varvetrunt.blogg.se

Michelin

Publicerad 2018-02-05 14:10:27 i Allmänt

Det blev hyfsat kallt nu när februari har kommit. Årets kallaste tid de närmaste veckorna.  Minus 28 i morse räcker bra även om det är en bit ifrån Nikkaluoktas 39.5.
Just nu visar min termometer ca 11 minus. Det är mera lagom.

Förmiddagen har ägnats åt diverse hemmasysslor. Det syntes på skurvattnet att det var ett tag sedan.
Trist verksamhet men nu är det gjort.

Luftvärmepumpen verkar ha gett upp. Startar man den, så går den ett tag för att sedan stå och tugga.
Jag köpte den hösten efter att jag flyttat hit, så den har snart gått i 9.5 år. Jag vet inte vad en förväntad livslängd är på en pump, men redan efter en 3-4 år hade den betalat sig så att säga.
Den slamrar och låter så det kan vara dags att köpa en ny i vilket fall.

Viktvästen jag köpte blev ett lyft måste jag säga. Hela kroppen får sig en duvning av den. Främst benen så klart, men även mag och ryggmuskler.
Kroppen blir så där behagligt trött efter en powerwalk på löpbandet.
Tyvärr så funkar det inte än att använda den utomhus. Har jag den på utanpå alla kläder så ser man än mer ut som en Michelingubbe.
Får avvakta med det till våren kommer.

Nu börjar jag längta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela