varvetrunt.blogg.se

Illa,illa

Publicerad 2018-01-19 16:01:07 i Allmänt

Förmiddagen tillbringades i Bollsta av alla ställen. Sveriges "Twin Peaks" som någon sa. Kan nog ligga nåt i det.
Jag har mina 2 söner boende där. En av dem jobbar på kommunens bästa fik.  Café Genomfarten. Åtminstone om man väger ihop priset med kvaliten på fikat.  Det vill säga: Billigt och bra.
Vi brukar träffas på fiket och surra en stund. Dessutom är det alltid lika kul att varje gång bli serverad av sonen. Det är man ju inte van med. Så många gånger inträffade det ju inte när han bodde hemma.

Matchdag igen. Derbymatch mot Timrå väntar. Jag kan inte påstå att jag har några större förväntningar än en hedersam förlust.
Så långt har det alltså gått. Det är svårt att greppa varför laget aldrig verkar bli bättre. Men det är väl så att klubben än inte fattat att man är ett allsvenskt lag. Laget spelar ett spel man inte har kapacitet för. Tror att spelarna är bättre bara för att klubbnamnet läses MODO.  I hockeyallsvenskan spelas det i huvudsak en tempostark så kallad nord-syd hockey.  Det vill säga en rak snabb hockey som går väldigt mycket rakt på mål. MODO försöker spela ett mera puckhållande spel. Ungefär som i SHL.  Då krävs det ett annat spelarmaterial. Nu är det varken eller och därmed är det betydligt närmare till hockeyettan än SHL. 
Så illa är det faktiskt.

Men ok. Det blir ljusare för var dag. Om en dryg månad kan vi börja skönja våren. 
Ja om man har lika livlig fantasi som jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela