varvetrunt.blogg.se

Sopor

Publicerad 2013-12-18 19:35:11 i Allmänt

Jamen nu ska jag skryta lite. Utmaning 97/100 lyder "Jag som sopsorterare".
Det tycker jag att jag varit duktig på i många år. Jag har sorterat papper, plast och tidningar, glas och metaller tämligen noggrant. Ja batterier också, o så lämnar jag in utgångna pillerburkar på apoteket.
Däremot komposterar jag inte, men det räknas inte tycker jag. Det är ju avfall eller rester, inte sopor. Om det nu är någon egentlig skillnad på det vill säga. Det är det väl inte, men varför ska man inte få hyckla lite....
Sedan kan jag ju säga att ett av mina skäl till att minimera bilåkandet mitt är miljöhänsyn.
 
På minussidan finns förstås några poster. Fast dessa kan vi ta en annan gång.....
 
Nu är det bara två dagar kvar innan min ack så välförtjänta julsemester börjar. Det ska bli så skönt, även om någon lite surt muttrar nåt om förhöjd markservice. Viss avundsjuka kanske kan skönjas?
 
Julklappsinköpen är nu helt avklarade. Ovanligt tidigt för att vara jag, även om jag "bättrat" mig på den punkten år för år. I min gröna ungdom ansåg jag att julklappasinköp före julafton närmast var osportsligt.
Egentligen tycker jag numera att affärerna borde ha stängt på julafton.
 
Så "gamla hundar" kan visst lära sig att sitta, eller hur älskling? :)
 
Någon skidvinter har vi än inte fått. Förra året vid den här tiden hade jag rätt många skidmil i benen.
Hittills i år har jag inte ens fått ihop 15 km. Även om jag inte är någon snöälskare tycker jag att det är trist.
Skidåkning är nog den roligaste formen av motion. Åtminstone i mina ögon. Sedan får man ju en massa friskluft, vilket behövs den här årstiden då vi oftast rör oss enbart mellan hemmet och jobbet. Sängen höll jag på att skriva, men så trött är jag inte. Väl....
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-12-21 20:35:41

Ja, man kan ju undra hur vintrarna kommer att bli framöver. Stackars barn... om årets vinter står sig. Stackars oss vuxna också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela