varvetrunt.blogg.se

Vinter på gång?

Publicerad 2013-12-05 20:41:03 i Allmänt

Cd efter cd åker in i min nya spelare. Nu är det åter kul med att lyssna på musik via cd. Den gamla var, bortsett från att den krånglade, helt enkelt för dålig i jämförelse med vinylsvarven.
Ja eller så ville jag helt enkelt ha något nytt...också. Den faktorn måste förstås vägas in i sammanhanget.
Som jag även brukar säga....det finns inte mycket som är så sexigt som doften av ny elektronik.
Fast då förstås går kärleken utom tävlan, är kanske bäst att tillägga. Annars riskerar jag väl att hamna på soffan i helgen. Vill man ju om möjligt undvika.
 
Om snön faller i den mängd TÅ förutspår, kan jag kanske plocka fram skidorna i helgen. Det vore kul.
Men skotta den är förstås mindre roligt. Sambon har vid något tillfälle andats om att snöskottning är kul så....
Nu har det i alla fall börjat snöa, om än ganska lätt. 
 
Nu är det bara 2 1/2 vecka kvar till jul och jag har än inte lagt någon liten fundering på julklappsinköp. Kan bero lite på att varmvattenberedaren som jag var tvungen att byta ut för någon vecka sedan, inte var en utgift rätt i tiden så att säga. Jag skulle inte säga nåt om man liksom fick bättre varmvatten på köpet, men det får man ju inte. Det är inte som att köpa nya högtalare eller liknande livsnödvändigheter.
Nåja, jag ska inte gnälla. Det går ingen nöd på mig precis.
 
Min teknik för att komma ner i vattnet och ge mig ut på en simtur. Utmaning 93/100
 
Det beror väl lite på årstiden förstås. Nu i december måste man väl hugga upp en vak först.
Men andra tider på året finns det väl bara ett sätt. Jag dyker i från bryggan.
Ska dock erkänna att någon ivrig utebadare är jag inte.
Oklorerat vatten är en aning överskattat tycker jag.
 
Förövrigt kan jag inte fatta varför texten helt plötsligt byter stil. Någon som vet varför?
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-12-05 22:31:31

Hörrödudu. Det var inte snällt. Att säga att du skulle ta en paus, och sedan var du ju tillbaks på en gång. Nästan.
Men att du kom tillbaks till bloggandet... DET är kul!

Och varför texten byter stil, det vet jag inte. Jag trodde att mina ögon hade fått fnatt.

Svar: En paus är en paus även om den är kort.
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela