varvetrunt.blogg.se

Glasögon

Publicerad 2013-06-12 18:14:34 i Allmänt

Då är jag tillbaka i hemmets trygga vrå efter en snabb tripp in till stan för syns skull...
Något pankare, men nu med en örnskarp syn. Brudarna på tv:n ser inte längre lika konturlösa ut som förut.
Undrar om det blir samma sak med dem jag ser irl?
Det är skönt att ha nya glasögon. Mina gamlas bäst före datum, gick nog ut för några år sedan, typ.
Nu behöver jag inte vrida nacken ur led för att kunna läsa.
Men de som till äventyrs inbillar sig att de kommer att se att jag bytt bågar,
kan glömma det.
Visserligen är de nya, men i princip likadana som de jag hade tidigare.
Varför ändra på ett vinnande koncept?
 
I övrigt är det onsdag.
 
Som avslutning...
 
http://www.youtube.com/watch?v=7ewax6hcAnE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela