varvetrunt.blogg.se

Tårta

Publicerad 2013-11-20 17:42:25 i Allmänt

Kylan sänker sig och nu tror jag att den är här för att stanna, även om jag såg någon uppgift om någon plusgrad under mittten av nästa vecka. Men nu börjar det bli dags för lite vinter. Skidtarmen börjar suga. Men för den skull behöver det inte komma ohemula mängder snö tycker  jag. Lagom är bäst.
 
Precis som jag misstänkte innerst inne, så berodde vattendroppandet i tvättstugan på att varmvattenberedaren tjänat färdigt. Eftersom droppandet ganska snabbt blev till en rännil är vi nu utan vatten. Ja det går att ha på vattnet under några minuter i taget så vi kan fylla diverse hinkar och ämbar.
Inte så kul kanske och det medför en hel del olägenheter. Man inser vika mängder vatten man använder dagligen.
Nu ska väl problemet kunna vara löst på fredag eftermiddag så det är bara att hålla ut.
Men inte är det en utgift man glädjer sig över så här innan jul. Men det lönar sig dåligt på att gnälla över det, man blir bara på dåligt humör.
Så jag tänker väl på något trevligare, som kärl.... ja ni vet vem......
 
Ja, och så ska väl MODO studsa tillbaka på vinnarspåret efter helgens mindre lyckade insats.
växjö borta i kväll låter inte som en omöjlighet. Åtminstone inte på förhand.
 
Förresten så behöver nog Fabian en liten översyn. Krävande herre det här. Tänk vad glad och "rik" jag var innan våra vägar korsades i våras. Nä man får väl flytta till nåt ställe med bra kommunikationer och korta avstånd.  Kanske inte nu, men om några år. Tror inte att damen är speciellt omöjlig på den punkten, heller. 
 
Dagens utmaning tror jag att jag väntar med till nästa gång. Den fordrar lite eftertanke nämligen.
Ja såvida jag inte föredrar tårtning som uttrycksmedel....
Jamen det var ju en bra ide´ "Om jag skulle hamna på platsen bredvid  statsministern på ett tåg". Utmaning 88/100.
Fast att hamna så är nog en omöjlighet med tanke på att statsministrar flyger mest, och åker de tåg har de väl hela kupèn för sig själva och sitt följe bestående av säpofolk och annat löst folk.
 
Fast det vore synd på en god tårta förstås...
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-11-21 20:37:51

Jag tror han gillar tårta. Fast kanske lite försiktigare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela