varvetrunt.blogg.se

Oregano

Publicerad 2013-10-20 10:35:37 i Allmänt

Oregano är "en krydda jag gärna använder"  Utmaning 76/100.
Örtkryddor överhuvudtaget tycker jag om. Smaken kommer liksom inte fram omedelbart, utan den smyger sig fram på något sätt och eftersmaken sitter i länge. Ja förutsatt att man inte gödslar måltiden med ketchup. Denna vedervärdiga matförstörare som borde förbjudas. Utan att ha en aning om varifrån ketchupen har sitt ursprung gissar jag på USA.
 
Söndagsmorgonen är kall. Termometern stod på minus 5 när jag vaknade. Det var säkert betydligt kallare när kärleken masade sig upp och iväg till jobbet, medans jag förnöjsamt somnade om. Nöjd över det var hon nog inte, men har man själv gonat sig under veckan med en mängd sovmorgnar, kan man inte räkna med annat.
 
MODO vann igen. Nu efter förlängning mot växjö. Det är glädjande att laget nu tagit sig upp på slutspelsplats, men än är det för tidigt att ropa hej. Minns bara förra säsongens eviga pendlande mellan vinst och förlustsviter.
Men visst ser det bra ut just nu och MODO spelar en kul och sevärd hockey med en massa fart.
Ska dock medge att för mig som är uppvuxen med styrspel, känns det inte helt ok med dagens spelsystem. 
Erkänner villigt att jag först njöt av gårdagens 2 första perioder med en bitvis glimrande anfallshockey, för att sedan svära över oförmågan att behålla en 2-måls ledning i den sista perioden. Det hade inte hänt förr....
 
Dagens bestyr blir väl lite tvätt och att serva kärleken när hon kommer hem mellan och efter sin delade tur.
Delade turer tycker jag är en styggelse. De ska fanimig ha betalt även under "väntetiden"!
 
Det blir väl även en liten löprunda under dagen. Det är så härligt att springa på frusen mark. Ofta liksom frasar det under fötterna. Jag älskar verkligen den här tiden på året när det är kallt och ingen snö. Dagarna är oftast soliga och ingen vind att tala om.
 
Men nu blir det mera kaffe och en bulle, samtidigt som jag lyssnar på Gov´t Mule: Deepest End. En bitvis fantastisk live dubbelcd med ett riktigt bra ljud. Ingen utstyrning här inte.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-10-20 14:50:46

Jag håller med dig fullständigt om delade turer.
Facket, gör något!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela