varvetrunt.blogg.se

Vinnande koncept

Publicerad 2013-10-18 20:32:45 i Allmänt

Vi börjar väl med utmaning 75/100. Ett exempel på ett ögonblick jag minns väldigt starkt.
Det finns det rätt många av faktiskt. Palmes död, mina barns födelse osv. Men inte den första kyssen....
Ja det är klart, VÅR första kyss minns jag ju så klart. I det numera "K-märkta" hörnet.
Men det är ju inte så länge sedan det förstås.
 
Nä ett ögonblick jag minns är när jag för första gången klev in i Kempis och insöp atmosfären och spänningen inför en MODO- match, och sedan första nedsläpp. Jag skulle tro att det verkligen blev "kärlek vid första ögonkastet".
Matchen var mot brynäs med bröderna Salming i laget. Om jag minns rätt var det 1972. Innan dess hade jag mest följt ÖSK eftersom jag som nyinflyttad bodde på Valhallaområdet och Skyttis ligger ju intill.
Hur matchen slutade? 0-2 tror jag i alla fall, men jag tänker inte svära på det.
 
Vintern har gjort sitt första försök med lite snö och en bunt minusgrader. Känns väl sisådär kan jag väl säga.
En del av mig vill ha snö för att kunna börja åka skidor, men samtidigt känns det lite väl tidigt. Kommer vintern nu så blir den ju kvar i en sisådär 6 månader. Hemska tanke, vinter halva året.
En sak dock som är bra med den frusna marken är att löprundan i spåret blir betydligt lättare. Inget mjukt och slipprigt underlag med andra ord. 
Nu är jag på allvar tillbaka på banan igen. Dagens runda var veckans andra och på söndag kör jag den tredje, förhoppningsvis. Därmed är jag tillbaka till mina 3 rundor/vecka. Skönt.
 
På tal om vintern borde jag ju förstås fixa med vinterskorna på bilarna i helgen, men känner jag mig själv rätt så är det lite för "tidigt". Jag brukar alltid få stå där i snön och kylan med värkande fingrar, svärande över att jag aldrig lär mig.
Men det har ju funkat i alla år, så varför ändra på ett "vinnande koncept"?
 
Förresten, att se Kyle Cumiskey spela hockey är en  lika stor skönhetsupplevelse, ja rent av större, än världsarvet vårat. Rotsidan och Skule ligger i lä jämfört med hans förmåga att liksom sväva fram på isen utan synbar ansträngning. Han om någon borde verkligen K--märkas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela