varvetrunt.blogg.se

Ett riktigt missförstånd jag har råkat ut för

Publicerad 2013-09-25 20:34:12 i Allmänt

Det är trevligt att komma hem från jobbet och höra att damen har satt anläggningen i arbete.
Visserligen verkar hon tro att hemmet bara har en cd/lp och missat de övriga 1000 nåt...
Nä skämt åsido, det är kul med flera i familjen som gillar musik. Man behöver inte känna sig som en marodör, bara för att man vill lyssna på några plattor om dagen. 
 
Det var lite frostnupet i morse och blir säkert detsamma i morgon. Trevligt tycker jag. Det är så härligt att gå på frostigt gräs. Det liksom frasar under fötterna. Det är nästan lika härligt, som när man på våren för första gången tassar på det framtinade gräset. Det är en speciell känsla tycker jag, som älskar brytningarna mellan årstiderna.
 
Dagen har annars varit lite knepig. Om kroppen var pigg igår, så var det nästan tvärtom idag. Ja inte bara nästan.
Det blev en tupplur på ca 3 timmar när jag kom hem. Huvet kändes gungigt och kroppen tung och illamående.
Kanske nätterna är för korta förtillfället...... :)
 
Ett riktigt missförstånd jag har råkat ut för.  Utmaning 66/100
 
Missförstånd har man väl lite nu och då råkat ut för, fast inga av större dignitet så att säga.
Ja fast moderskapet tyckte väl att jag var en påse nötter när jag kom hem till henne med de beställda sill i sås.
Funderade lite över vad hon menade med det efter att hon hade ringt, och kom fram till att hon ville att jag skulle köpa tomatsill. Snäll son som jag var/är gjorde jag så och åkte hem till henne med burken.
Hon tittade på mig som om jag inte var riktigt navlad.. ja men du sa ju sill i sås.
Då plockade hon fram en flaska från kylen med chilisås....
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-09-25 21:10:50

:D

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-09-25 22:01:39

Med tornedalsk brytning? :)

Svar: Japp :-)
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela