varvetrunt.blogg.se

Färdig

Publicerad 2014-12-10 19:23:14 i Allmänt

I dag blev hantverkarna klara, så nu är vårt badrum klart. Ja förutom lite småfix som vi klarar själva.
Det blev bra tycker jag, med ett extra plus för vår duschhörna.
Nu börjar vi fundera över vad som ska bli nästa projekt. Köksluckorna ligger nog tämligen högt på den listan.
Deras gröna färg är rätt trist och det gör att köket känns mörkare än vad det är.
Men listan över vad som behöver åtgärdas är som vanligt lång.
 
Ryggen har stökat till min tillvaro sedan i lördags. Så till den milda grad att jag tvingats vara hemma från jobbet.
Inte kul så här innan jul förstås, men man får ju inte välja.
Jag ska testa i morgon att försöka jobba igen. Är inte helt övertygad om att det ska funka med alla böjningar och vridningar jag gör med kroppen under en arbetsdag.  Går det inte har jag ju, om inte himlen, så vårdcentralen runt hörnet.....
 
Det är för jäkla trist att vara hemma för ryggont. Man kan nästan inte ligga eller sitta, och att stå har varit än värre.
Min nya fåtölj har varit räddningen, men jag blir  less på att tillbringa dagarna på samma plats.
Det liksom kryper i kroppen. Har nog lite smygadhd eller nåt.
 
Nu väntar 2 bortamatcher innan SHL gör juluppehåll. Mina "sargade" hjältar halkar allt längre ner i dyn.
Men det blir så när man inte har tillräckligt mycket pengar att handla för.
Ny fick de in en ny back, men tyvärr ingen defensiv sådan. Det är ju där laget brister. För få defensiva och rutinerade pjäser som kan rensa framför det egna målet, med förmåga att leverera ett snabbt första pass.
Sådana typer är tämligen dyra förstås.
 
Jaja, vi får se om det finns ett liv efter jul. Inte bara för grisen menar jag....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela