varvetrunt.blogg.se

Trixande

Publicerad 2014-12-21 15:39:57 i Allmänt

Kärleken jobbar helg och jag roar mig på sedvanligt sätt. Alltså är det vinyl som gäller, åtminstone när det är musiklyssnande som är på tapeten. Undrar varför? Jag kanske när en omedveten längtan till yngre dagar, eller så är det så enkelt som att vinyl kräver mer av aktivt handlande. En cd är så enkel att lägga på och sedan spelar den i minst en timme eller så. Vinylen måste rengöras och borstas inför varje lyssning. Dessutom får man vända på den efter en 15-20 minuter. Ibland måste den till och med tvättas
Med det vill jag inte ha sagt att kärleken är krävande, men lite rutin har man väl fått med åren.....
 
Nu är det bara några dagar kvar till jul. Julklapparna är fixade och vi har bestämt oss för att strunta i granen i år.
Digniteten på helgen minskar för varje år tycker jag. Det är de lediga dagarna som räknas.
Åtminstone för min del.
 
Nåväl, innan det blir jul har vi vintersolståndet i morgon. Det är liksom en vattendelare.
Ljuset kommer snabbt tillbaka. Vinterdagarna känns lite lättare i vetskapen att det långt där borta skymtar en vår.
Även om det säkert tar en vecka innan dagen ens blivit 10 minuter längre.
 
Jag är faktiskt lite kluven när det gäller snön. Visst gillar jag att åka skidor, men har den inte kommit nu behöver den inte komma alls tycker jag. Jag kan ta bilen och åka en bit inåt landet om jag vill åka skidor.
Det behöver inte ens vara en massa snö för att jag ska tycka det är vinter. Det räcker med att kolla in termometerns minusgrader.
 
Jag är nog lite smygsörlänning innerst inne. Om inte av födsel så..... 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-12-21 17:32:08

Jag håller med dig. Lite.
Ska det vara snö så ska den komma i tid. Men än hoppas jag. Januari och februari vill jag ska vara snörika.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela