varvetrunt.blogg.se

Bäst före datum

Publicerad 2014-02-26 18:15:40 i Allmänt

Då har den "stora" dagen passerat och jag är fortfarande på benen, så det kanske inte är så farligt att fylla 60.
Trevligt har det varit, ja jag åt och drack gott i fyra dagar.... nu är jag fortfarande lite spak, men det tar sig.
Presenter i massor har jag fått, och kramar och glada tillrop.
Kan man må annat än som en prins?
Livet från den ljusa sidan med andra ord!
 
OS är slut och som det slutade. Med ett svenskt dopningsfall.
Nu är vi svenskar i vanlig ordning förorättade, ty vi dopar ju oss aldrig och gör vi det är vi offer för något, och aldrig att vi har ett eget personligt ansvar. Nä annat är det med de lömska utlänningarna. Då tar vi fram brösttonerna....
 
Annars blev ju OS en rolig historia med överraskande många svenska medaljer.
Charlotte Kallas sista sträcka på stafetten borde nog åtminstone K-märkas.
Sedan är ju jag väldigt förtjust i curling. Vilka nagelbitare matcherna ofta är. Det är få sporter som passar så bra i tv som just curling. Så silvret och bronset Sverige landade där, gladde mig extra mycket.
 
Nåväl, nu när det åter är vardag blir lördagskvällens blueskonsert i Östersjäland nästa höjdpunkt att se framemot.
Sedan går det nog rätt fort med hockeyslutspel, påsk och Valborg och helt plötsligt sitter jag i ett plan på väg till London. Vandra hand i hand med kärleken i Hyde Park, är verkligen något att längta efter.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-26 22:09:01

"Hemskt" många grattis kommer från mig.


Svar: Tack så "hemskt" mycket.
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela