varvetrunt.blogg.se

Dagen efter

Publicerad 2014-01-02 20:33:07 i Allmänt

Årets första arbetsdag avlöpte väl kan man säga. Ja det var till och med kul att jobba. Vad säger man om det?
Kanske att vetskapen om att en tredagars ledighet väntar nu till helgen underlättade.
 
Januari brukar väl inte vara någon höjdare precis. Ofta kall och eländig. Så det gäller att ha små glädjeämnen att se framemot. Som Springsteens nya som släpps den 10/1. Den är självklart förbeställd och den här gången både i vinyl och cdversion. Sedan kan jag ju förstås lyssna på den via spotify, så risken att jag ska bli utan är förstås liten... 
 
Annars är det väl inte mycket att förtälja. Ja, kanske ska jag erkänna att jag igår för första gången gjorde som 57 %
av svenska folket (enligt Expressen). Jag åt pizza till middag.
Man börjar nog bli rätt mycket Svensson. Kanske för mycket. I mina yngre dagar var det bacon, ägg och stekt potatis som gällde. Bästa dagen efter maten. Fast eftersom jag i princip numera aldrig är dagen efter, minskar väl Svenssonstämpeln antar jag.
 
Alltid något att glädja sig åt....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela