varvetrunt.blogg.se

Hångel

Publicerad 2014-01-27 20:45:55 i Allmänt

Då var årets fattigaste månad över och månadens räkningar redan betalade. Fattigast enligt kvällstidningarna iaf. Fast inte vet jag om januari skiljer sig så mycket från andra månader. Åtminstone inte för mig. Vi lågavlönade har aldrig "många pengar" att spendera, oavsett om det är jul eller juli. Rättar helt enkelt munnen efter matsäcken.
Nä vi roar oss med billiga nöjen som skidåkning på dagarna, och med hångel på kvällarna...
 
Jag har ju den tveksamma äran  att i nästa månad byta tiotalssiffra. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, men inte fasen känns det som om jag bara har fem år kvar till pension. Ja får Reinfeldt råda, så har jag väl åtminstone sju år kvar att jobba. 
Men i alla fall måste jag erkänna att det känns lite jobbigt det här med att fylla 60. Räknar man på medelivslängden för män i konungariket Sverige så är det inte så jäkla mycket kvar. Jag tror att dessutom att män i Västernorrland drar ner snittet.
Nä inte så att jag går och räknar ner. Inte alls. Det är väl bara det att 60 låter lite gammalt i mina öron. Men vi 54:or får väl bevisa att det är helt fel.
 
Nåväl...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-01-28 20:54:28

Grattis i förskott. Kan lugna dig med att det är helt ok med 60. Var glad för varje år du får. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela