varvetrunt.blogg.se

Flyttfågel

Publicerad 2014-07-03 21:05:44 i Allmänt

Nu har äldste sonen flyttat....
Jomen det är ju bra för alla parter och främst för honom. Som det ska. Man växer som människa av att få rå sig själv.
Han är nog den "sambo" som varit lättast att leva med. Vi pratade i dag om det, och varken han eller jag kommer ihåg att vi någonsin grälat. På sin höjd lite irriterade på varandra har vi varit,
Nåväl, nu önskar jag honom all lycka och framgång i sitt nya liv.
Lycka är ju vad jag har i mitt eget liv.
 
Nu är det snart bara en arbetsvecka kvar innan min/vår semester börjar och vädret börjar äntligen bli lite varmare.
Hoppas att de som snart gjort bort sin semester får en varm och skön avslutning. Vi behöver det vi som lever där vintern är lång mörk och kall.
 
Till helgen jobbar ju kärleken, men vi hinner ändå besöka Skulefestivalen på lördag.
Melissa Horn är en av höjdpunkterna under kvällen. Undrar just hur hennes lite mörka och dystra texter passar in på en ljus norrländsk sommarkväll.
Förra årets festival var ju lite speciell för oss. Vi hade ju börjat snegla på varandra sedan ett tag tillbaka, men inte tordes vi röra vid varann mer än som genom ett misstag. Hon lutade sig lite mot mig under konserten med Miss Li och jag försökte tolka om det betydde nåt, packad var hon ju inte.....
Jag var lite feg och missade sedan tillfället att lägga armen om henne när konserten var slut.
Jag minns att jag var så förbaskad på mig själv när jag i min ensamhet sedan försökte somna, att det tog väldigt länge att komma till ro.... 
 
Nåväl, det löste sig till slut.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2014-07-04 00:17:49

ooh, det låter som en dagboksanteckning från den blyga tonårstiden. Rart <3

Svar: Tonårig är man nog alltid på vissa områden...
Stig

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-07-05 08:13:12

Men nu sover du gott, va? :)

Svar: Jo, absolut. :)
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela