varvetrunt.blogg.se

Sommarförberedelser

Publicerad 2014-05-24 19:59:09 i Allmänt

Nu så, nu har jag fått knoppen friserad till sommarlängden. Så nu är det bara att sätta sig ner och invänta den..
Sommaren alltså. Nä kanske inte riktigt än, men snart så.
 
Semestern är nu mindre än 2 månader bort. I väntan på den får jag väl roa mig med fotbolls-VM.
Vilket lag som är favorit till titeln i år känns lite svårt att sia om. Men det blir väl som vanligt de stora elefanterna som gör upp om titeln. Kan Brasilien knipa guldet på hemmaplan? Trycket från hemmafansen kan nog bli för stort.
Jag lovar att i god tid innan gruppspelet är slut, tala om vilka som sitter som segrare i slutänden.
 
Hälsoläget då? 
Jotack det blir bättre, men inte hade jag kunnat jobba i dag heller om det behövts. 
Tror inte att jag haft någon så jobbig förkylning sedan 07, då jag låg i nästan tre veckor innan febern riktigt gav med sig. Nu ska väl den här inte ta sån lång tid att övervinna, utan jag hoppas att vara tillbaka på jobbet redan på måndag. Men hostigt värre är det. Speciellt på nätterna, så någon vidare nattsömn bjuds man inte på.
 
Londonresan sitter fortfarande kvar i kroppen och knoppen på något sätt. Jag fick en rejäl  energikick och glädjeboost av den. Inser också att även om det inte var någon höjdare att flyga, kommer det knappast att bli något problem med det i framtiden även om inte alla turer går i solsken. Kan tänka mig att det är betydligt skumpigare när vädret är sämre. Men det ska nog gå det med. Får väl ta mig en whisky eller två om så behövs. 
 
Å apropå det så kan det vara dags för en liten pinne innan championsleaguefinalen brakar igång 20,45
 
I morgon är det dags att knata ner till Centrum och lägga sin röst. Ni missar väl inte det, även om ett val till Europaparlamentet inte alltid är så där riktigt sexigt. Det känns oftast lite avlägset och därmed inte så angeläget.  Nä, men vi har gått med i EU och därmed får vi ta det ansvaret demokratin kräver av oss. Vare sig vi vill det eller inte. Demokrati är dessutom som så mycket annat i samhället inget man kan ta för givet, utan den är vad vi gör den till.
 
Tyvärr så missar jag invigningen av hotellet och dess pub som går av stapeln ikväll. Trist som attan, men förhoppningsvis river man inte stället ikväll utan vi kan gå dit någon kväll till veckan.
Trevligt är det iaf att det händer positiva grejer i byn. 
Det skålar vi på!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela