varvetrunt.blogg.se

Ensam hemma

Publicerad 2014-11-20 17:59:00 i Allmänt

Om man lämnar mig ensam med en tub Pringles, och det även finns några öl i kylen när man far och jobbar, kan det väl inte vara mitt fel om de är slut när man kommer hem?
 
Tänkte väl det.
 
Dan har väl gått lite i dysterhetens tecken, men varför kan vi lämna därhän.
Det är i alla fall glömt i morgon.
 
Jag kan inte se att kvällen lovar att bli så mycket bättre. Dels så jobbar ju älsklingen min, dels möter MODO linköping på hemmaplan. Mina förhoppningar är med andra ord inte så stora.
Nu börjar även ett inbitet fan som jag att svikta i tron.
Tänk att match efter match se att kartan och terrängen inte överenstämmer, och lösningen på det är att påta lite i trädgården....
Det är inte fel på detaljerna, nä det är fel på helheten.
Inte ens en seger ikväll kan ändra på det.
Nåja, jag brukar ju alltid på hösten kalla den startande hockeysäsongen för en "golgatavandring", men inte kunde jag väl på förhand inbilla mig att årets kors skulle bli så tungt att bära. 
 
Nä nu får det vara nog med dysterheterna.
Imorgon är det fredag och då blir det ett besök hos "Mats o Karin". Där vankas det bra musik i form av Ida Band & The Blue Tears. Ett ungt svängigt bluesband med soulinslag lite åt  Etta James hållet.
Musiken avnjuts med lite god mat och dryck i trevligt sällskap.
 
Badrumsrenoveringen fortlöper bra, än så länge iaf. Nu är det klart för golvläggaren att göra entré.
Det ska bli spännande att se om det som såg bra ut på bild, gör det i verkligheten också.
Fast det är jag ju övertygad om. Jag litar helt på min bättre hälft.
Mitt egna färgsinne och estetiska blick, är inte några av mina bättre sidor kan jag väl säga. 
 
Men jag är en "jävel" på att spela vinyl....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela