varvetrunt.blogg.se

Guldkorn

Publicerad 2015-08-02 17:56:39 i Allmänt

I dag inleder jag så här. Jag tar en till kopp kaffe medans ni lyssnar...
 
https://www.youtube.com/watch?v=a5hIn569qMQ
 
 
Sådärja, nu  jag hoppas att ni uppskattade videon åtminstone lika mycket som jag tyckte om kaffet....
Ibland blir jag riktigt förbaskad på mig själv.  Gretchen Peters är 57 tror jag och har en lång karriär bakom sig, och jag har inte upptäckt henne förrän nu. Visst har jag hört om henne, men men...
Fast visst det är kul att det finns så mycket att upptäcka. Inte bara inom musiken, utan i livet så att säga.
Det gör det tycker jag, fast jag passerat de 60
Gretchen Peters senaste cd  som också heter Blackbirds, är precis lika bra rakt igenom.
 
Ett smakprov till från den kommer här.
https://www.youtube.com/watch?v=rX4YoWoOd-s
 
Om allt går som vi tänkt kan vi faktiskt få se henne live nu till hösten.
 
I går kväll var vi till Skule Naturscen och såg Ulf Lundell.
En mycket bra konsert i mina öron.  Ja eller fantastisk ska jag väl vara rättvis och säga.
Mina förväntningar före var ganska låga. Mest beroende på att den enda gång jag tidigare sett Lundell, övertygade han verkligen inte. Det var någon gång 2005-06.
Men som sagt nu var han bra. Han skakade till och med liv och lyster i Öppna Landskap. En låt som jag personligen tycker är tämligen överskattad.
Jag skulle faktiskt vilja säga att gårdagskvällen bara slås av Springsteen på Hovet 9 maj 91.
Så bra var det i min bok.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela