varvetrunt.blogg.se

Lördagspyssel

Publicerad 2015-08-15 09:53:42 i Allmänt

Dagens program inleds med lite bloggande, medans frugan roar sig med att måla vindskivorna som äntligen verkar bli utbytta. Märkligt att det ska vara så svårt för ortens hantverkare att hålla det de lovar.
Men nu är det tredje gången gillt så...men osvuret är ju bästa förstås.
 
Ja jag har inte överlämnat "gårdens" sysslor till hjärtat mitt. Själv sköter jag mer "avancerade" uppgifter som snöskottning och gräsklippning. Det sistnämnda ska klaras av om ett tag, då jag förväntar mig att grannarna vaknat till. I väntan på det och kanske för att snabba upp processen, vrider jag sakta på volymreglaget på anläggningen
Lite grannsämja måste man ju främja tycker jag.
Dessutom, vem kan bli förbaskad på mig om man får vakna upp till typ det jag länkar nedan.
Jag bara frågar?
 
Sedan mot eftermiddagen drar vi norrut och tar oss en liten hotellnatt i Umeå.
Inte i grunden för att roa oss, utan för att vi inte vill kliva upp redan klockan sex i morgonbitti. Helmer ska nämligen döpas och det redan 10.00.
Vad är det frågan om? Håller inte kyrkan fast vid sina ritualer och tider? Högmässan ska väl i "herrans namn" (om man nu får skriva så där vanvördigt) inte börja förrän 11.00!
 
https://www.youtube.com/watch?v=oBsmiJF_QuM
 
Anderson East är mitt senaste "hittegods". Fantastisk bra, eller hur?
Han hamnar självklart i min kategori "så bra så det gör nästan ont". 
Hans debut cd Delilah finns naturligtvis på spotify.  
 
Nä nu är det väl bäst att jag startar gräsklipparen innan det börjar tjoas om vart jag tagit vägen, och kommentarer som "måste jag göra allt själv" hörs.....
 
 
 
I
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela