varvetrunt.blogg.se

På turné med...

Publicerad 2015-08-07 22:07:17 i Allmänt

Redan fredag. Arbetsveckan har med andra ord varit bra.
Det har den varit om dagarna snabbt runnit undan.
Större krav än så har jag inte. För tillfället iaf.
 
Planeringen för höstens glädjeämnen pågår för fullt.
Biljetter inköpta för konsert med Chip Taylor på Tingshuset i Nyland. Ja Nyland av alla ställen, sista lördagen i augusti.
Ramblin Roots i slutet av oktober blir det också.  För att bevista den konserten/festivalen den 24 oktober måste vi ta oss ner till Utrecht i Holland. Det ska bli ett äventyr. Men det kommer det med all säkerhet att vara värt. Jimmy Lafave och Gretchen Peters samma kväll, är i mina/våra ögon kanske det bästa man kan lyssna till just nu.
Däremellan finns det en eller annan godbit att kolla in. T ex Banditos i Sundsvall i början på nästa månad
Sedan inleds 2016 med Jason Isbell  i Stockholm.
 
Vi har det vi gör. De här två gamlingarna. Turnélistan lär fyllas på allteftersom om jag känner oss själva rätt.
Ja nu har jag inte ens nämnt hockeyn som började i kväll med säsongens första träningsmatch.
Förlust borta mot Luleå efter bitvis överraskande bra spel, men tappar matchen på samma sätt som man så ofta gjorde förra året.  Svaga uppspel.....
 
Sedan har jag bestämt mig för att börja lira bowling. Lagom ansträngande motion som är riktigt rolig.
Jag är tämligen usel, men vad gör det.
Så här mycket på gång har jag nog inte haft sedan......Sundsvall brann eller nåt.
 
Nä men så här är det. När man som jag har några år kvar till pension, är det lätt att sätta sig i soffan och skjuta upp mycket i väntan på. Men det har livet lärt mig att allt sker i nuet. Någon morgondag garanteras aldrig.
Så vi försöker fånga tillfället i flykten och däremellan sjunker vi djupt ner i våra fåtöljer.
 
Vilket jag ska göra nu tillsamman med en liten Glenlivet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela