varvetrunt.blogg.se

Kvällens nöjen

Publicerad 2015-07-31 19:46:29 i Allmänt

Så blev det alldeles tomt i huset. Helmer med föräldrar har åkt, och kärleken jobbar.
Själv har jag roat mig med att betala min del av månadens räkningar.
Ja roat och roat. Snarare "här till är jag nödd och tvungen".
 
Veckan med barn i huset har varit intensiv och rolig. Höjdpunkten är väl när Helmer somnar på min mage.
Det finns inte mycket som slår den mysfaktorn, eller hur?
 
Ja hon jobbar som sagt ikväll, och när jag inte är upptagen med räkningarna passar jag på att i lugn och ro lyssna mig igenom sommarens omistliga fynd i skivhyllan. Ja inte för att jag inte kan göra det med hon kvar i huset, men eftersom jag så lätt fastnar i timmar framför högtalarna och blir väldans osocial, känns det bättre att göra det vid sådana här tillfällen. Annars gillar vi ju ungefär samma musik. Vilken är en jäkla tur.
 
Tyvärr har jag än inte fått tag i Willy Clay Bands första cd: Rebecca Drive, men den som väntar på något gott osv...
Vi såg ju WCB på Kärleksudden i Norrtälje sista semesterhelgen.  Enligt mig är de Sveriges klart bästa gäng. Att de är norrbottningar från Kiruna gör ju inte saken sämre. Den som vill, kan kolla upp dem på youtube eller spotify.
Då de spelar bara några få gånger per år, får man vara beredd på att resa för att få se dem. Men det är de värda. Jag tror att vi är en hel del fans som gör så. På deras spelning i Kiruna på nationaldagen fanns det visst folk som åkt 100 mil för att få se dem. Vi åkte nästan 50 mil enkel sträcka.
Tänk att vi gör det för ett band som nästan är totalt okänt i Sverige.
 
I morgon blir det Ulf Lundell på Skule Naturscen.  Han är ju ute på någons sorts 40- års jubileums turne.
Det ska bli kul att se och lyssna på honom, även om jag inte är direkt något "fan". Men han är ju på nåt sätt en ikon.
Jag tillhör ju skaran som tycker att debuten Vargmåne är hans överlägset bästa platta. Resten känns så där faktiskt, även om han sällan gjort något dåligt.
Han ska credd iaf för att han aldrig har "sålt" sig.
 
På måndag går MODO på is.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela