varvetrunt.blogg.se

Men nu då...

Publicerad 2015-07-26 10:47:59 i Allmänt

Regnet det bara öser ner..... Det kan väl vara en bra rubrik både över hur dagen har börjat och hur sommaren har varit hittills.
Nu tillhör jag lyckligtvis den fåtaliga skara som inte är speciellt förtjust i värme, men det behöver ju inte regna för det. Uttrycket "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" är nog mest skitsnack. Så roligt är det ju inte att sitta på en stubbe i skogen och försöka få fyr på kaffeelden när det ösregnar. Just det, minus regnet, är annars ett av mina favoritnöjen,
 
Jag vet inte om det är lönt att försöka sammanfatta tillvaron sedan jag senast skrev något på bloggen, men den den har varit bra. Jag ska i alla fall försöka få igång den här bloggen igen. På något sätt tycker jag att det är ett bra sätt att få kontur på om inte livet så i alla fall dagar som gick.
 
Semestern är avklarad sedan 2 veckor och det har gått bra att komma igång med vardagen. Mycket kanske för att de två första veckorna i september är vikta för nästa ledighet.
Jag/vi förhandlade ju bort vår semesterersättning och fick ytterligare 6 dagar semester för det. Nu har jag 38 semesterdagar/år. Ledighet är värt mycket. Speciellt när man som jag har ett jobb som i stort sett består av rutiner.
Den ena dagen är den andra lik.
 
Semestern var i alla fall mycket bra. Vi hann med mycket. En odyssé till Sörmland, Göteborg, Köpenhamn och Uppsala fick inleda de två första veckorna. Höjdpunkterna var många, men där besöket på "Bengans" i Göteborg, och den lilla avstickaren till Skogstibble en ljuvlig lördag i slutet av juni kanske var de definitiva höjdpunkterna. Den som kan sin Pelle Svanslös vet varför vi besökte Skogstibble.
 
Motionerandet går numera i vågor. I maj höll jag igång ordentligt, men sedan dess har det verkligen varit spridda skurar. På grund av dessa spridda skurar beslöt vi oss för att inhandla ett pingisbord. Inte ett fullstort ett utan det är väl ungefär 75% av ett fullstort bord. Det är bara att styra ut köksön i hallen och vika ut bordet pingisbordet och sätta igång att lira. Mycket roligt och efter en timmes spel känns det att man fått bra motion.
Nu kan  vädret  inte längre räknas som ett godtagbart skäl att ställa in ett träningspass.
Det känns faktiskt i kroppen att jag rör mig mindre just nu. Sover dessutom lite sämre.
Får nog snarast försöka ta tag i det igen.
 
Nåväl
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela