varvetrunt.blogg.se

Chefen

Publicerad 2017-06-05 13:28:04 i Allmänt

Gråvädersmåndag startar veckan med. Inte så mycket att göra åt det. Trist dock att mitt löppass verkar regna inne. Numera är jag ju gjord av socker.... Min mages omfång är beviset. Om nu någon till äventyrs skulle misstro mina ord.
Jag får istället roa mig med anläggningens nyinförskaffade högtalare. Mycket jobb återstår innan de fått sin slutliga och ultimata placering.
Jag har under de senaste 2 åren systematiskt bytt ut samtliga delar allt eftersom i min anläggning. 
Nu kan jag bekvämt luta mig bakåt i min fåtölj. Det blir inga fler inköp innan öronen så att säga faller av. 
När jag säger så till kärleken så skrattar hon av någon anledning....
 
En sak som jag ganska snabbt noterade när jag blev "dagledig", är att tiden saktade ner. 
Arbetsveckorna bara rann iväg. Det hann knappt bli onsdag förrän det blev fredag. Helgen gick lika snabbt.
Nu går tiden långsammare på något sätt. Inte för att jag har tråkigt eller saknar sysselsättning.  Det är bara som att en timma har blivit just det.
Det är nog det jag mest uppskattar av mitt nya liv. 
 
I går så meddelade en av mina stora favoriter genom åren, Per Åge Skröder, att han lägger ner sin karriär.
På ett sätt är det tråkigt, men all respekt för att han inte gör det där året för mycket. Nu bör han få sin förtjänst fana hissad upp till taket i"lyan" tämligen omgående. Jag får ståpäls bara av tanken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela