varvetrunt.blogg.se

Semester

Publicerad 2017-06-18 14:03:07 i Allmänt

Kärleken har snart jobbat klart sitt sista pass innan semestern. Det ska bli trevligt att få "rå om henne" i några veckor framöver. Nu blir det liksom semester för mig också.
Efter en vecka hemmavid med besök av hennes barn och barnbarn, drar vi norröver till mina gamla hemtrakter.
Det ser jag framemot. 
Vi ska även dra söderöver. Rolling Rootsy Revue 2017 i Uppsala lockar som brukligt.
 
Förmiddagen har annars tillbringats i motionsspåret. Det är fasligt vad jag får slita ont numera, men det är ju till stor del självförvållat. En rejäl viktökning i kombination med vegeterande i fåtöljen, är inte att rekommendera om man vill hålla sig i någorlunda god form. Men jag är ju tjurig när jag sätter den sidan till, så framåt hösten ska det gå betydligt lättare har jag tänkt mig.
På något sätt är det i alla fall roligt att pina sig i spåret. Belöningen efteråt när jag känner mig nöjd med mig själv och kanske fått mig en dusch av endorfiner, gör att det känns lätt att komma iväg nästa gång.
 
Annars får det bli en eftermiddag framför burken. Friidrott och fotboll lockar nu när hockeyn har paus.
För en gångs skull är jag inte ett dugg orolig inför kommande säsong. Laget är ju redan satt så när som på en center och MODOs ekonomi verkar hyfsat stabil. Kan man hoppas slippa den årliga ökenvandringen kommande säsong?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela