varvetrunt.blogg.se

Curling

Publicerad 2018-02-01 15:54:19 i Allmänt

Nu fick vi den snörika vinter som så många suktat efter och det är väl ok. Fast allt behöver väl inte komma på en gång.
Kan man tycka.

Vi har varit ner en snabbsväng till Stockholm. Anderson East på Kägelbanan var det som drog.
En i mina öron alldeles fantastisk konsert.  Men kanske ändå snäppet under det han bjöd på Capitol, för ca ett och ett halvt år sedan.
Svettig sydstatssoul med klara drag av 60-tal. Tänk Otis Redding, James Brown med flera så förstår man kanske vad jag pratar om.
Allt kryddat med ett band som är något av det bästa jag sett. 

MODO gick och vann igen. Tredje raka hemmavinsten. Tänk om det gått lika bra där runt jul när de hade 6 raka hemmamatcher.
Då hade de varit mer eller mindre klara för slutspelsserien nu. Åtminstone i praktiken.
Matchen i gårkväll mot Oskarshamn var nog den första matchen den här säsongen hela laget var skadefritt.
I dag är det 5 spelare på skadelistan, varav två backar definitivt inte spelar nästa match. En, den nye backen Auvinen, borta med trolig hjärnskakning efter att ha åkt på en respektlös huvudtackling.
Ibland så undrar jag vad det är för fel på hockeyspelare. Varför visar de ingen respekt för varandra?
Är de söndercurlade "barn" som förväntar sig att mamma/pappa fixar allt oavsett hur de beter sig?
Det är alltid någon annans fel. De såg inte upp......

På vägen hem igår stannade vi till vid XXl sport i Birsta. Jag inhandlade en viktväst. 10 kilos varianten.
Jag har länge funderat på att köpa en sådan. Tänker använda den när jag är ute och stavgår, eller på löpbandet hemma.
Efter ett kortare första pass på löpbandet inser jag att det här kommer jag att ha mycket nytta av.
Träningen blir mycket mera effektiv. Det gäller dock att ha bra hållning, annars riskerar man att få snedbelastning.
Det går också att plocka bort vikter från västen om man vill ha en lägre belastning.

Jag har verkligen fått tillbaka suget att träna. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela