varvetrunt.blogg.se

Advent

Publicerad 2013-12-01 20:38:21 i Allmänt

Första advent i dag, det är väl kul eller hur? Jag är ju inte någon julmänniska precis, men i år känns det som om julen kan bli en höjdare. Kanske i nivå med en treårig Nisses vandring mellan julklappssäcken och skålen med romerska bågar. När han vände tebax till tomten smög han ner paketet i säcken och ställde sig sedan snällt i kö för att få ett nytt. Julklappsutdelningen tog aldrig slut kändes det som, och vem hade köpt så många julklappar till Nils?
Ja det hela tog slut när han hade proppat i sig för mycket av de romerska bågarna och spydde på vardagsrumsmattan.
Jaja, så kan det gå.
 
 
Min sysselsättning i dag har i huvudsak bestått av att så att säga spela in min nya cdspelare. 
Elektronik skiljer sig inte på det området från t ex en ny bil. 
Så det låter bättre och bättre för varje timma spelaren är satt i jobb.
Många lägger i en cd i spelaren och trycker in repeatknappen och låter sedan den snurra några dygn.
Men fullt så otålig är inte jag.
Men jag har tvättat och lagat lite käk oxå. Säger det bara ifall "chefen" läser det här..... 
 
Om jag ser en huggorm på vägen.... Utmaning 90/100
Nu börjar jag komma på upploppet kan man kanske säga. 10 kvar nu.
Huggorm på vägen var det ja. Nämen den bryr jag mig inte om. Sköter den sitt så sköter jag mitt. Fattar den inte att den ska hålla sig undan från mig brukar jag fråga den lite stillsamt om den vill bli en väska eller inte?
Nämen jag kan inte påstå att jag gillar ormar, men inte har jag någon fobi i alla fall. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela