varvetrunt.blogg.se

Husdjur

Publicerad 2013-12-21 13:03:46 i Allmänt

Ja men dåså, nu har min lilla semester börjat. Enda smolken är att kärestan jobbar, men man kan inte få allt.
Dagen har börjat i lugnets tecken. Midddag ska jag fixa, men i övrigt blir det bara slöande. I morgon får jag ta tag i julstädandet.
 
Det är vintersolståndet i dag. Från och med nu blir det bara ljusare. I princip ialla fall.
Ingen snö har vi, och julen blir troligen om inte helt grön så i det närmaste. Nederbörd utlovas, men samtidigt en hel del plusgrader så.  Men i detta nu har det börjat ett ganska tätt snöfall. Det vore trevligt om jag kunde få ge mig ut på en eller annan skidtur ändå. Dessutom skulle det säkert minska behovet av min tonfiskdiet efter nyår, fast knappast ta bort det. Godis är ju gott, alldeles oavsett om jag käkar magnesium eller inte.
 
Julklappsinköpen är avklarade. Det enda som återstår på den fronten är själva inslagningen.
I år har vi bestämt oss för att vi som firar jul tillsammans köper smågrejer, som vi sedan lottar ut bland de närvarande.
Det är kärestan som infört den iden, och jag tycker på förhand att det är en mycket bra ide.
Sedan kan jag ju ge kidsen mina lite mera. De förväntar sig nog ett visst kassatillskott kan jag tänka.
 
Det mest udda husdjur jag haft. Utmaning nummer 98/100
Om jag räknar bort Hobbe som vi hade bara några veckor, är två undulater det enda husdjur jag haft.
De hade jag också en kort tid. Några månader eller så. 
Jag trodde att det skulle vara kul med två undulater, men det enda de gjorde var att slåss sins emellan och skräpa ner. Dessutom började de tjattra så fort solen gick upp, så min sömn blev mer än bristfällig.
Det gick inte att bli kompis med dem hur mycket jag än försökte. 
En gång lyckades den ena undulaten rymma. Det tog säkert några timmar innan jag hittade den igen. 
Stackarn hade på något sätt lyckats halka ner bakom kökselementet.
Nä det var ingen hit kan jag säga.
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-12-21 22:46:00

stackarna (fritt val vilka jag avser)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela