varvetrunt.blogg.se

Bloopers

Publicerad 2013-07-17 21:19:45 i Allmänt

Det blev två inköp i dag. Dels cykeln som var bokad sedan förra veckan, dels en ny mobil, eller smartphone ska det väl heta. En Samsung Galaxy Express blev det. Den valdes främst av två skäl. Den ska  vara tämligen billig och den ska ha blåtand. Sedan är det ju en fördel om den är hyfsat snabb också, med tanke på mitt emellanåt bristande tålamod. Ja eller ska jag säga konstant när det gäller dataprylar och telefoner. Funkar det inte inom rimlig tid blir jag lätt vansinnig. Rimlig tid i det här fallet är en så där 5-10 sekunder.
Dessutom ska en manual inte behövas. Det ska vara intuitivt med andra ord. 
Jag har dock aldrig, upprepar aldrig, våldfört mig på en elektronisk pryl. Är den dum får den i stället ligga oanvänd tills den bättrar sig. Förr eller senare kryper den till korset så att säga. Testa får ni se. 
 
En sak som retar mig när det gäller abonnemang inom kommunikationsektorn, typ telefoni, tv eller internet är att företagen har 3 månaders uppsägning. Trots att abonnemanget är löpande. Hur kan konsumentverket godkänna något sådant? Det är ju en sak om det tex gäller en lägenhet o dylikt. Där ska ju så att säga tomrummet fyllas.
Värden bör få en rimlig chans att få dit en ny hyresgäst. Men telefonabonnemang?
Jag lägger om till kontantkort eftersom jag ringer så lite. Ligger summan på under 100 riksdaler i månaden är det oftast lönsammast att ha kontantkort.
För 999 pix får jag nu surfa och ringa ett helt år. Känns hyfsat prisvärt, men vad vet jag. Finns säkert alltid billigare alternativ någonstans.
Jag har förövrigt behållit mitt gamla nummer om någon till äventyrs undrar.
 
Min senaste blunder lyder dagens "ämne". Förhoppningsvis är det inte mobben i alla fall.
Nu måste jag tänka efter lustigt nog. Jag som brukar klanta mig nästan varje dag.
Jag har ju några klassiker, typ presenterat en ny date med föredettans namn. Inte populärt kan jag säga.
Kvinnor är så känsliga ibland.
Sedan har jag naturligtvis i ilska sparkat på min lägenhetsdörr för att den inte gick att öppna.
Lite pinsamt då den gamla damen i ingången bredvid, öppnade nämnda dörr och försynt undrade vad som stod på. Ja just det ja, det var jag som var i fel ingång. Det finns många liknande historier, men jag ska inte tråka ut er med dem....
Men senaste blundern kommer jag banne mig inte ihåg. Kanske det är närminnet som börjar svikta, eller så har jag fått ett selektivt minne. Äntligen i så fall skulle jag vilja säga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela