varvetrunt.blogg.se

Summering

Publicerad 2013-07-08 20:34:02 i Allmänt

Måndagen gick lätt och enkelt. Vaknade nästan med ett leende på läpparna,
men bara nästan.
Helgen var verkligen vederkvickande om man nu säger så nuförtiden. Vet inte riktigt, språket utvecklas hela tiden. Jag menar vem säger keff numera?
 
Så här några dagar efteråt glider jag fortfarande fram på glädjeruset Miss Li skapade.
Häftig kvinna alltså.
 
De jag tyvärr missade det mesta av var Holmsten Trio/Åslund & Sundberg. 
Ska inte upprepas. De svängde bra och hade en stor dos humor. Kanske att de passar bättre i ett lite mindre format.
Deras cover av JJ Cales "Cocaine" var suverän. På svenska handlar den bl a om vad man gör t ex med en massa bär. Jo, koka-in. Underfundigt kul i min smak. Jag vet inte om det är deras alldeles egna svenska version, men gissar dock att "Barna från Mellansel" är något Bruce Springsteen plankat.
Undrar om någon av mina läsare, eller följare kanske det heter så här i twittrarnas era, kan gissa vad Brucans version heter på engelska...:)
 
Ska jag fortsätta med musikhelgen så avslutade jag med Petra Marklund inne i stan på 7/7.
Jag blev väl inte lika exalterad som de övriga 7000 som var där, men visst var hon bra.
Framförallt gillade jag extranumren. Balladen där hon vågade ta ut svängarna, och tordes lita på
att publiken lyssnade. Det gjorde vi.
Den tunga gungade rocklåt som sedan avslutade det hela, övertygade mig om att jag ska ge henne flera chanser. 
 
Fler sådana helger till folket och den "gamle grinige" kanske inte blir yngre precis, men förhoppningsvis mindre "grinig" . Nä förresten, han blir nog yngre, hellre....
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-07-09 10:36:25

Keff????

Jättebra presentation du har! Jag har skrattat. Högt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela