varvetrunt.blogg.se

Fredag

Publicerad 2013-06-14 21:37:16 i Allmänt

Efter att ha bedrivit någon form av "häxeri"  fick jag regnet att upphöra för ett tag, så att jag kom mig iväg på en löprunda. Den kändes lite seg, men ändå visade klockan något annat.
Det är bra det.
 
Grabbarna anlände på eftermiddagen. Vi firade det med hämtpizza, chips och godis. Jag klämde även i mig en eller annan öl. En lagom start på fredagkvällen  med andra ord. 
Undrar just hur jag skulle se ut, om jag inte så ivrigt hängav mig åt dylika frestelser?
 
Sedan var jag och såg när "Kusten" spelade mot Sollefteå. Första halvlek var bitvis glimrande och hemmaledningen med 2-0 i halvtid var alldeles i sin ordning. 
Årets bästa halvlek kanske.
Om första halvlek var bra, så var andra lika dålig. Sollefteå fick härja fritt utan att skapa så mycket egentligen.
Men vips fick de en helt korrekt straff och det var match igen. Strax därefter kom straff nummer två, men den nöp målvakten och så vi  fick gå hem glada i hågen.
Fast det kanske inte var lika kul för Sollefteå, men vem bryr sig om det?
 
Det firas med mera chips och en till Staropramen....
Ja och lite Dave Alvin
 
http://www.youtube.com/watch?v=SVV9kbi0b1c
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela