varvetrunt.blogg.se

Mörtar....

Publicerad 2013-06-22 18:38:03 i Allmänt

Dagen började med regn, fast då sov ju jag fortfarande, så mig gjorde inget.
Nu på eftermiddagen känns luften så där fuktigt tung den kan göra ibland.
Jag tror att jag därför latar mig lite mer, och skjuter upp dagens löppass till i morgon
Tre pass i veckan kör jag,  två är redan avklarade, och söndan är veckans sista dag.
Med det vill jag ha sagt att jag smiter inte...
 
Men det jag skulle vilja göra i detta nu, är att sitta i en båt på Orrforsträsk och meta abborre, men mest får man ju  mört. Fast alltid får man något gäng "borrar" av skiftande storlek. Sedan sätter jag mig  vid elden på sandudden och kokar kaffe och halstrar några fiskar. 
Ofta tillbringar jag nog mer tid vid elden än ute i båten. Det nästan enda som hörs är vindens lek med löven.
Myggen bryr vi oss inte om.....
 
Suck.....
 
Det här har jag lyckats glömma, vilket är dagens utmaning, fast jag glömmer det inte för evigt.
Mitt i alltihopa, ofta utan förvarning, dyker minnet av och längtan efter upp igen.
För jag tror att det är väldigt lite vi lyckas glömma totalt.
Det finns gömt därinne i hjärnvindlingarna och poppar fram vid rätt association eller vad man nu ska kalla det.
 
Förövrigt hittade jag igår kväll, hela den redan legendariska konsert Springsteen gjorde som andra konsert på Ullevi förra sommaren. Ljudinspelningen finns på youtube.
Jo den är nog lika bra som det sagts. Bättre alltså än den jag såg på Friends.
Men jag ska inte länka den här. Den är trots allt nästan 4 timmar lång.
 
Nä det får bli en gammal favorit från 71 som jag lyckats glömma...
Med tanke på var jag jobbat de senaste 13 åren och min egen ålder, känns den mer aktuell i dag än då när jag var ung. 
 
http://www.youtube.com/watch?v=RfwGkplB_sY
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-06-22 20:21:25

Väldigt fin låt med väldigt fina bilder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela