varvetrunt.blogg.se

Snedspark

Publicerad 2013-06-06 20:32:27 i Allmänt

Fotboll på lite lägre nivå kan också vara kul att titta på.  Det är oftast mycket vilja och kamp och spelglädje.
Snedsparkar varvas med riktiga läckerheter. Dagens kommunderby mellan "Kusten" och Kramfors var inget undantag. Matchen slutade oavgjort, och det resultatet är det väl inte så mycket att invända emot.
Även om jag önskat en hemmaseger.
Rolig match var det iaf. Mycket känslor på plan och även på sidan om.
Men inga huliganer syntes till. Åtminstone så länge jag var där.
Det är så idrott ska vara tycker jag.
 
Innan matchen hann jag med en löprunda på dryga 5 km. 
Den kändes bra. 
Jag har fått så pass bra ork att jag nu även mentalt orkar med att "pina" mig lite varje pass.
Förra sommaren behövde jag några lugna pass mellan varje "urladdning".
Så det går framåt. Det märks kanske mest på att mina km tider radikalt har förbättrats. 
Fast egentligen är ju km-tider och dylikt oviktigt.
Huvudsaken är ju att det är kul och att jag mår bra av min löpning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela