varvetrunt.blogg.se

Otankat

Publicerad 2013-11-05 21:13:41 i Allmänt

Det värsta ovädret jag har varit med om utmaning numero 81/100.
 
Tyvärr tillhör jag den sorten som glömmer det mesta och dessutom romantiserar det det värsta. Man har väl inte gjort lumpen inte för inte.....
 
Natten mot den 29/2 -96 var det en snöstorm som för alltid etsat fast sig i mitt minne. Det var den natten Pers mor väckte mig och sa: "Det är dags nu". Nej svarade jag yrvaket, det är omöjligt. "Det är det inte alls det" svarade hon. Kliv upp nu!  Nä sa jag, det är omöjligt för jag har inte tankat....men det hjälpte inte, det var bara att pallra sig i väg. Ja först med Per till morsan, och sedan jag tankat bar det av mot Boden i en snöstorm som gjorde att sikten var minimal. Nils hade nämligen sig bestämt  att komma till världen denna dag som bara finns vart fjärde år.
 
Vi räknade ut att det var nog smartast att ta oss ner till Tör,e och E4:an och sedan mot Bodens BB även om det var en omväg. E4:an plogas nog först och bäst. Men det var ett felbeslut. Snöröken som drev in över vägen var som värst efter kusten. Det tog oss över 2.5 timmar att åka 10 mil. 
Nåja det gick ju bra, men inte skulle jag vilja göra om det. Det var inte bara en gång vi nästan blåste av vägen.
Hon låg i baksätet och stönade med jämna och ojämna mellanrum, och jag sa inget för jag ville inte oroa henne i onödan. Samtidigt underlät hon att berätta för mig att värkarna kom tätare och tätare....
Men sen när vi kom fram hade Nils ångrat sig och allt stannade liksom av. Det hjälpte dock inte och han ploppade fram vid lunchtid samma dag.
 
I övrigt är det väl inte mycket att tillägga. Ja inte mer än att jag nu äntligen fått nog av min usla självdisciplin.
Jag säger hela tiden att jag nu ska gå ner de kilon jag lagt på mig under hösten, samtidigt som jag fortsätter att oförtrötterligt proppa i mig godis, chips och fikabröd.
Men nu är det slut med det. Det blir även mindre portioner, som  dessutom inte får innehålla mer än cirka 10 procent kolhydrater. Avsteg får göras men det måste kompenseras samma dag. Det är nu vad som gäller från och med igår. Precis den diet som tog ner mig 17 - 18 kg. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-11-06 21:01:21

jösses!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela