varvetrunt.blogg.se

Diagnos

Publicerad 2013-10-02 20:06:21 i Allmänt

Så landade två sprillans nya LP i min brevlåda. John Fullbright: From The Ground Up och Israel Nash Gripka: Rainplans.  Att den försnämnda är formidabelt bra det visste jag sedan ett bra tag tillbaka. Israel Nash Gripkas släpptes i dag och jag hade bara hunnit lyssna på några låtar från den via Spotify. "Rainplans" låter definitivt inte som förväntat. Om det är bra vet jag inte än, tar nog ett par dagar att lyssna in den så att säga. Jag är svagt positiv när första överraskningen lagt sig, men men....
 
Dagens vinyler är något helt annat än när cdn kom på allvar i mitten av 80-talet.  Då var LP-skivorna mjuka nästan sladdriga historier, som svajade som fan. Oftast lät de därefter. Inte undra på att cdn snabbt slog igenom.
Nu är skivorna jämförelsevis tjocka och tunga och ljudet är därefter, dvs förjäkligt bra. 
Det ska med andra ord bli kul att kolla in höstens skivmässa i Umeå. Den går av stapeln förövrigt nu på söndag.
Kärleken bör nog ta med sig stickningen (om hon nu har någon) eller något annat. Jag lär ju inte bli klar i rappet då jag måste gå igenom både LP och cd avdelningarna.
 
Diagnosen på är nu ställd på Fabian. Höger hjullager fram måste bytas. Förstod nästan det själv, men det blir inte roligare för det.  
Det är ungefär lika kul som MODOs förlustrad 5 fem raka matcher.
En glad nyhet är att förra säsongens kanske bästa elitserieback Kyle Cumiskey, återvänder inom de närmasta dagarna. Förhoppningsvis är Anders Forsberg en något klokare coach än vad Uffe Samuelsson var förra säsongen.
Han matchade Cumiskey alldeles för hårt, så till slut gick han sönder. Ja Cumiskey menar jag nu förstås...
Det fick MODO sota för i slutspelet.
 
Något jag är stolt över att ha klarat av/genomfört.  69/100
 
Då blir jag tyst, för allt jag klarar av tycker jag inte är något märkvärdigt egentligen.
Men att jag lyckades sluta röka som jag gjorde för 19 år sedan, är jag nog fortfarande lite paff över. 
Jag var ju hårt inne i missbruket så att säga. Minst ett paket om dagen samtidigt som jag snusade.
Men allt handlar ju om motivation förstås. Mina tår domnade liksom bort så fort utetemperaturen gled ner under nollstrecket. Ett varningstecken om något. Sedan hade jag precis blivit ihop med damen som sedamera blev mina barns mor och hon påstod sig vara allergisk mot tobaksrök. Gentleman som jag är så.....
Det "roliga" är att efter skilsmässan började hon själv att röka.
 
Förresten så har "Rainplans" redan nu börjat växa. 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-10-02 21:02:26

Men Skellefte´då? Hur går det för Skellefe´?

Att ha slutat med rökningen är absolut något att vara stolt över.

Svar: Skellefte förlorade.....
Stig

Postat av: A-L igen

Publicerad 2013-10-03 16:57:32

Men hur ligger de i tabellen? :)

Svar: En tabell i början på oktober säger lika mycket som Thor- Görans senaste cd säger om eurokrisen...
Stig

Postat av: A-L igen igen

Publicerad 2013-10-03 21:05:38

Hörrödudu... man kan väl få glädjas åt det lilla som är just nu? :)

Svar: Förallandel, svarade han storsint...
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela