varvetrunt.blogg.se

Tisdag

Publicerad 2013-10-15 20:58:12 i Allmänt

Mina goda och dåliga miljöval, utmaning 74/100.
 
Jag sopsorterar sedan många år, införskaffade en värmepump för så där en fem år sedan.
Det är väl mina medvetna miljöval. Ja jag kör medvetet lite bil bör jag väl tillägga.
Jag köper inte heller närproducerade växthusgrönsaker om jag kan undvika det. De är oftast ett sämre alternativ ur miljösynpunkt. Även om vi ofta tror motsatsen. 
I övrigt så skräpar jag inte ner i skog och mark. Ja med mer än min närvaro förstås då.
 
Fabian var på verkstan i måndags. Höger framhjulslager behövde bytas, så nu har jag lite mindre pengar i plånboken.....
Men det löser sig tror jag, såvida inte bilbesiktningen nästa vecka säger något annat förstås. 
Men jag tror inte det.
 
Nu har första lasset gått inför äldste sonens flytt senare under vintern. Jag har ju ingen möjlighet att lagra hans grejer här. För dåligt med utrymmen helt enkelt. Den ömma modern med man var behjälpliga då Fabian inte är utrustad med dragkrok. Något särskilt muntert gäng är de ju inte, men allt gick någorlunda smärtfritt ändå.
Ja inte helt förstås, men det är en annan historia.
 
I övrigt är det onsdag i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela