varvetrunt.blogg.se

Grattis!

Publicerad 2013-09-28 09:45:00 i Allmänt

I dag är det en speciell dag. Mitt äldsta och mitt yngsta barn föddes den här dagen för 19 respektive 15 år sedan.
Stor dag för mig med andra ord. 
Äldsten föddes mitt på dagen, samma dag som Estonia sjönk. Det som blev min dittills lyckligaste dag i livet, var nog efterkrigssveriges sorgligaste. Det tog ett år innan jag riktigt förstod vidden av katastrofen.
Däremot har jag nog än inte fattat hur jag kunde ha sån tur som fick ett så fantastiskt barn, som i sin tur följdes av två till lika fantastiska varelser.  Fantastiska kanske de bara är i mina ögon, men det spelar ingen roll. De kommer alltid att förbli det.
Rationell som jag är "placerade" jag in mittenbarnet på skottdagen 96. Allt för att minimera antalet födelsedagar att hålla reda på. 
 
Jag har varit krasslig några dagar nu. Febrig och trött. Det jag har haft i kroppen en stor del av hösten bröt ut till sist. Förhoppningsvis ska jag nu i fortsättningen kunna sköta träningen på ett bättre sätt.
Det har varit jobbigt med att ena gången har det gått lätt att springa, men sedan har jag tvingats vänta några dagar extra innan jag kunnat springa nästa gång. Det blir ingen kontinuitet i det hela och man tappar en hel del motivation. För att inte tala om kondition.
 
Här hamnar allt möjligt osorterat hemma hos mig.  67/100
 
Ja det är ju enkelt. På min köksö. Ja åtminstone när det gäller post och reklam. Innan jag hade en köksö var det köksbänken som gällde. Det blir snabbt stora drivor som bara växer och växer, sedan får jag nog och sorterar och slänger bort, men snabbt återinträder förfallet och det ser likadant ut igen. Nu har jag ju fått ändrade förhållanden som man säger, så den senate tiden har det sett betydligt bättre ut.
Hör och häpna, det är nog lika mycket min förtjänst!
Gamla vovvar kan visst lära sig sitta. Om inte annat så är det ju jobbigt att alltid behöva stå upp.....
 
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-09-28 21:40:51

Det var rationellt planerat ;)

Svar: En man han kan.....
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela