varvetrunt.blogg.se

Rätt fuktigt

Publicerad 2013-09-19 18:24:27 i Allmänt

Halsen har börjat småsticka och det gör ont att svälja. Dessutom känner jag mig småfrusen.
Så är läget nu på eftermiddagen. En eftermiddag som jag dessutom tvingas tillbringa i min ensamhet.
Hon jobbar ju. Tycksyndomfaktorn börjar bli rätt hög. Så är det bara.
 
Jag får väl trösta mig med lite hockey. MODO möter leksand på bortais. Ska man gå efter de två träningsmatcher lagen möttes i under försäsongen, så ska det bli en tämligen bekväm bortaseger ikväll.  
Men det vete fan om det blir så. Det är skillnad på lek och allvar som bekant. MODO har dock sett bra ut så här långt. Borta är styrspelet och backmisstagen i uppspelsfasen. Om man nu kan säga så efter bara två omgångar.
 
Vilken tur vi hade med semestervädret inser jag ju sedan regnet vräkt ner i några dagar nu. Översvämmningar lite här och där. Inviksån har helt tvärt fått drag av Amazonas. Ja lite överdrivet så där. Vaktmästeriet på jobbet, fick rycka ut och rädda lite trädgårdsmöbler som blivit kvar ute sedan i somras. Annars hade de nog flutit bort under eftermiddagen. 
 
Något som gör mig arg. Utmaning 62/100
 
Haha, ja det finns mycket som gör en "gammal grinig" arg, så jag skulle kunna göra en lång lista.
Men nu är jag ju i det där tillståndet då jag tar det mesta med en klackspark. Det är väldigt lite som får mig ur balans och att börja tugga fradga, samtidigt som jag biter ihop mina tänder( hur det kan nu kan gå ihop).
Så jag fegar ur dagens utmaning och lyssnar i stället på en magisk Lp från -81. Delbert McClintons "Plain´ From The Heart". Maken till soulrockbluesgung får man leta efter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela