varvetrunt.blogg.se

Rutiner

Publicerad 2013-09-30 21:23:16 i Allmänt

Arbetsveckan inleddes med jobb i några timmar. Sedan en snabbtur in till Härnösand för ett inbokat möte å yngste sonens vägnar, och sen lika snabbt tillbaks för fortsatt jobb. På vägen in mot stan såg jag att man kunde tanka för 13,53/ 95 oktan. Då jag hade lite bråttom bestämde jag mig för att tanka på återresan. Vilket var ett litet felbeslut, då priset plötsligt hade höjts med 60 öre litern. Det kändes lite surt, även om jag inte är den som grämer mig i onödan. Men åter blev det bevisat att man ska gripa tillfället i flykten.
 
Om jag fortsätter på den lite "griniga" linjen kan jag väl säga att jag för första gången fått lämna in Fabian på verkstan. Nåt med bromsarna fram gissar jag. Det var ju inte så kul det heller.
Men om jag gläder mig åt något så är det att från och med i morgon är vi även officiellt sambo.
Det har vi ju i princip varit från dag ett. Här kan vi verkligen snacka om att gripa tillfället i flykten.
Men när man är i vår ålder får man lov att snabba på om det ska bli nåt. Mitt alltihopa har man blivit en aning dement, och kommer inte ihåg vem människan är som snarkar bredvid.....men nog fasen verkar hon bekant på nåt sätt. Silvia kanske?  :)
 
Mina rutiner(både vettia och knasiga)  68/100
 
Jag har säkert fler rutiner än vad jag är medveten om. Inga som jag absolut måste genomföra dock.
Däremot har jag väl vanor som jag konsekvent genomför. T ex så läser jag aldrig sporten på en rikstidning när MODO har förlorat. Jag skummar ytligt igenom vad allehandan svamlar om, men inte mer.
Första låten jag spelar när jag flyttat in i en ny bostad är Steve Youngs version av Townes Van Zandts No Place To Fall. Numera kan jag åter spela den så att säga i original. Dvs på LP.
Ja och självklart lirar jag Tony Joe White: "One Hot July" alltid den första juli i hopp om att albumtiteln för en gångs skull ska besannas.
Än har det inte hänt även om det nåt år har varit varmt, men definitivt aldrig hett.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-09-30 21:35:14

Jag tror jag handlar på fel ICA-affärer...

Postat av: irene

Publicerad 2013-10-01 19:45:55

Helt rätt. Ta tillfället när det kommer.






Även om det skiter sig efter ett år... (surt sa räven)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela