varvetrunt.blogg.se

Lurendrejeri?

Publicerad 2014-12-29 18:17:30 i Allmänt

Jag tror inte jag någonsin varit med om en jul som gått så fort. Redan så är det nästan nyår och sedan blir det påsk. Julen har varit lugn och stillsam, med en lagom dos av det mesta.  
 
Jag fick mig en ny leksak. Ett så kallat aktivitetsarmband. Den räknar steg, håller ordning på hur mycket jag sover.
Om jag sover bra eller är uppe och kutar. Den kan räkna ut om jag fått i mig för mycket kalorier. Fast det behöver jag ju inget hjälpmedel för att kunna räkna ut. Plus ett antal funktioner till.
Kort sagt en rolig pryl som nog kommer att göra mina motions/bantningsperioder mindre tråkiga. Ja om nu motion kan bli tråkigt förstås. Fast även det går i vågor, ärligt talat.
 
Snön har ju kommit, så det har blivit några små skidturer och fler ska det bli. Det var otroligt kul att komma ut och åka. Jag hade tänkt mig några kilometer, men det blev närmare en mil. Så roligt var det.
Nu väntar några dagar med plusgrader, men det tror jag gör varken till eller från.
Snön blir nog kvar nu några månader.
 
Gatan hade det förresten mindre roligt på julaftonskvällen. Två av mina närmaste grannar råkade ut för inbrott.
Turligt nog för oss var jag hemma medans älsklingen jobbade. Det syns  i snön vilken väg de ovälkomna besökarna tog. Med all säkerhet kikade de in hos oss. Tur för oss som sagt , trist för grannarna som fick påhälsning.
Undrar vad som är värst? Grejerna man blir av med, eller obehagskänslan av att någon varit inne och rumsterat i ens hem. Hemmet ska ju vara en okränkbar borg.
 
Ah, klockan är bara strax efter 6 och jag har redan fått i mig min rekommenderade dos av dagliga kalorier.....
Det säger mitt aktivitetsarmband. Kan det verkligen vara sant, eller luras det kanske lite?
 
Hur ska det här gå?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela