varvetrunt.blogg.se

Lämna boet

Publicerad 2014-06-04 20:32:46 i Allmänt

Medans kärleken springer Vårruset, har den hemmaboende sonen och jag varit och kollat på en lägenhet.
Ja det är sonen som är "spekulant" kanske bäst att tillägga. I alla fall verkar den bli den inte så länge till "hemmaboende" sonens första egna bostad. Med andra ord kommer han inom en månad ha flugit ut från boet.
Det är ju en helt naturlig utveckling förstås, men mina egna blandade känslor inför flytten får mig att fundera om jag själv är mogen för det....
Jag menar, det är ju bara några år sedan han föddes och när han av någon anledning inte tog bröstet, utan hans mor pumpade och jag matade. Först en flaska tills han spydde, och sedan en till bara för att vara säker...
Inte undra på att det finns ett speciellt band mellan oss två.
 
Vi fick inga "billetter" till Rolling Rootsy Revue 2014 i Östersund. Skälet till det visade sig till slut vara det klassiska.
Redan utsålt.
Skam den som ger sig, så nu blir det RRR 2014 i på Katalin i Uppsala i stället.
Det hade ju varit fan att åter missa Israel Nash Gripka.  Men nu är det hotet avvärjt. Att även Jason Isbell http://www.youtube.com/watch?v=TZKzW-ASP_Y finns med på laguppställningen gör det hela än mer attraktivt.
Jag har lika stora förväntningar på det här som jag hade inför Springsteen förra året.
 
Allt mer börjar vi lägga våra små tripper utanför hemmet dit det serveras god musik. Det här är nåt jag längtat efter i många år nu men inte kunnat göra, och inte heller för den delen velat göra ensam.
Till slut hittade jag min soulmate alltså.
Det förstod jag, om inte riktigt från start, så definitivt när vi satte oss i husbussen i början på september förra året.
Så nä det blir inte Turkiet eller Kreta eller nåt för oss i år heller.
Blir det någon utlandstripp så blir det väl London eller Glasgow till hösten för att se Jimmy Lafave   http://www.youtube.com/watch?v=tGD1qanImq4.
Jimmy Lafave är en av de få som har något att säga och kanske just därför aldrig får det utrymme de förtjänar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela