varvetrunt.blogg.se

Midsommar

Publicerad 2014-06-20 14:52:36 i Allmänt

Midsommaraftonen bjuder på omväxlande väder. Hittills iaf ska jag väl säga, för nu har solen lyst i flera minuter...
Dagens traditionella sillunch har pga  kärlekens jobbande, senarelagts till em/kvällen. Kanske lika bra det om nu solen tänker lysa med sin närvaro under eftermiddagen. Vilket vore alldeles perfekt om man även betänker att vi firar 11 månader som par just idag. Om jag minns rätt så kom den första riktiga närkontakten av tredje graden vid 5-tiden på em, så hon hinner precis hem innan för en "repris".....
 
Nåväl, veckan som varit har väl varit som alla andra veckor på något sätt. Det vill säga en vecka fylld av jobb och vardag, mixad med en eller annan "pösspöss".  Vi har nog än inte riktigt blivit "vardag" med varandra.
Den vardagen hoppas jag inte kommer nästa år heller.
 
Hon jobbar alltså och jag har själv pysslat lite med anläggningen. Trixat och fixat lite med ljudet för att få ut det mesta av anläggningen, utan att använda tonkontrollerna.  Rummets inverkan på ljudet är stor, och jag har nog inte riktigt på allvar donat med det, sedan hon drog in som en "stormvind" förra året med sina bokhyllor fyllda med böcker.
Nu har jag fått till en lite torrare bas och en något mer utsträckt diskant.
Hårdrockare och dylikt löst folk tycker nog att det därmed saknas bas, men på det brukar jag svara att det är bara resonanserna ni saknar och de vill ju inte jag ha.
 
Jaha, nu regnar det igen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=NaUCDqWzy1k
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela